Anadolu Tapu Kadastro Meslek Lisesi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tanoth nedir ?

Aşağa gitmek

Tanoth nedir ? Empty Tanoth nedir ?

Mesaj tarafından Deli_Admin Salı Haz. 24, 2008 1:39 pm

BAŞLANGIÇ

Para birimi: Altın ve kan taşı

Sol üst tarafta sahip olduğun altın ve kan taşlarını görürsün. Aris ülkesinde sadece bu ikisi geçerlidir.



Aris ülkesinde altın oldukça kısa süredir geçerli olmasına rağmen, kan taşları bu ülkenin eski topluluklarında ilk insanlar gelmeden önce de kullanılıyordu. Maceranın başlangıcında 50 altın ve 15 kan taşı alıyorsun, tabi zamanla bu küçük miktarlardan bir hazine yaratmak senin elinde.

Altını temel olarak çalışarak ya da aldığın görevleri başarıyla tamamlayarak elde edersin. Haricinde eski eşyaların satışından ve de başka kahramanlarla yapacağın düellolardan sonra da altın elde edebilirsin.

Tüyo: Başlangıçta altına ulaşmanın en kolay yolu arkadaşlarına saldırmaktan geçer!! Bunun nasıl olacağı başvurundan sonra gönderilmiş olan emailin içinde yazıyor.

Kan taşlarına ise bu yollardan ulaşılamaz ancak belki asil Elf soyundan gelen güzel Alina sana yardımcı olabilir. Kan taşına ihtiyacın olursa ona ulaşman gerekir.

Tüyo: Bu taşları gerektiğinde yine Alina'ya gidip satabilirsin. Bir taş satışında 10 altın değerinderdir.

Menü Noktası: Karakter

Karakter üzerine tek tıklamayla kendi karakterin hakkında ne bilmen gerektiğini öğrenirsin.

İlk olarak maus ile halen boş olan portre penceresine tıkla ve karakterinin portresini seç.



Karakter Değerleri

Karakter sayfasında genel bir bakış sahibi olabilirsin. Karakterin üzerine tek tıklamayla kendin hakkında öğrenmen gereken her bilgiyi alabilirsin, karakter portrenin yanında isminin yanısıra diğer...





Seviye değeri ne kadar tecrübeli olduğunu gösterir. Seviyen ne kadar yüksek olursa karakterin de o kadar daha tecrübeli demektir. Her bir seviye artışıyla tüm karakter özelliklerin de otomatik olarak bir artar. Yani seviye yükseltmek yararlıdır, ayrıca tüccar tarafından da daha iyi eşyalar sunulur.

Şöhrete başarılı düellolardan sonra kavuşursun. Şöhret basamaklarını çıktıkça, şöhretler salonundaki yerin de yükselir.

Sıralaman şöhretler salonundaki güncel pozisyonunu gösterir.

Tecrübe macera yaşadıkça kazanırsın. Çizginin arkasındaki rakam bir sonraki seviyeye kaç puanda ulaşacağını gösterir.



Resmin altında özelliklerin yer alır. Altın karşılığında bunları geliştirebilirsin, ancak zamanla bu eğitimlerin de içeriği zorlaşacak ve masrafı artacaktır.

Tüyo: Eğitim için yeterli altının olmaması durumunda yan taraftaki sayı kırmızı ile gösterilecektir. Normalde özelliklerin beyaz renktedir, ancak büyülü envaterin ile güçlendirilmiş olmaları durumunda mavi renk ile gösterilirler.



Güç vücut kuvvetini gösterir. Saldırılarının verdiği zararları direk olarak bu özellik etkiler.

Zarar= Silah zararı*Güç/10

Kabiliyet dövüş sırasındaki hareketini etkiler. Ne kadar kabiliyetliysen rakibine başarılı bir darbe şansın da o kadar yüksek olur ve onun sana isabetli bir darbe vurması o kadar zorlaşır.

Dövüş değeri= Kabiliyet + 10

Yapın yaşam enerjin konusunda söz sahibi bir özelliktir. Ne kadar fazla yapı sahibi olursan, dövüş sırasında o kadar ağır darbe alabilirsin. Dövüş bittikten sonra otomatik olarak iyileşirsin.

Yaşam= Yapı * 2 * ( 1+ Seviye/10) + 20

Zeka büyüye giden anahtardır. Zeka seviyesi arttıkça rakip büyülerden korunman kolaylaşır ve kendi yaptığın büyülerin gücü artar.

Büyü zararı = (Zeka * 2 - 20) * (1 + Seviye/10)

Özelliklerin altında karakter tanımını yazabileceğin bir metin penceresi bulunur. Bu metin diğer oyuncular tarafından görülebilir. Bu tanımlarda başka dilde yazılar olmamasına ve hakaret içerikli yazılar olmamasına dikkat et, aksi taktirde bu yazdıkların hesabının kapanmasına sebep verebilir. Başka dilde yazılmış olan ancak herkesçe bilinen genel kelime ve cümleler bu kısıtlama dışında tutulur.

Karakter penceresinin sağ tarafında karakter enventarını görürsün. Sahip olduğun eşyaları buradan değerlendirebilirsin. Üst tarafta vücudunda taşıdıklarını ve alt taraftaysa sırt çatanda taşıdıklarını görürsün. Maus ile eşyaların üzerine gelmen durumunda, o eşya hakkındaki bilginin tamamına ulaşabilirsin.



Sağ tarafta küçük bir kalkan görürsün,



arkasındaki değer sahip olduğun zırh değerini gösterir. Bu değer arttıkça rakiplerinin darbelerinden daha az zarar görürsün..

Menü Noktası: Mesajlar



Buradan diğer oyunculara mesaj atabilirsin. Üst tarafa alıcının isminin ve ortaki alana da atmak istediğin mesajı yazman gerekir.

'Gönder' üzerine tıkladıktan sonra mesajın gönderildiğine dair onay alırsın. Alıcı tarafımızdan senin mesajını içeren bir email alır ve sana da aynı şekilde cevap yazabilir. Bu sistemde karakter isimleri gösterilir ancak email adresleri alıcılardan saklanır yani gösterilmez.

Tüyo: Başka oyunculardan mesaj almak istemiyorsan bu opsiyonu ilgili menünün altındaki checkbox üzerinden deaktive edebilirsin.

Rehber

ÖZELLİKLER

Güç zararı artırır
Kabiliyet dövüş değerini artırır
Bünye hayat enerjisini artırır
Zeka sihir gücünü artırır

Şöhretler Salonu

Tüm krallıkta en ünlü maceracı kim? İlk 10 içinde misin?

Değilsen: Sıralamada en iyiler için arama fonksiyonu bulunuyor. Eğerki ismini göremiyorsan oradan arayabilirsin. Aranan isim renkli olarak ortada gösterilir.

Tüyo: Aynı zamanda belli bir sıralamayı da arayabilirsin. Örneğin 121. sırada kimin olduğunu görmek için rakam olarak 121 yazmak ve 'göster' üzerine tıklamak yeterli olacaktır.

Peki şöhret nasıl hesaplanır? Kazanılan bir dövüşten en az 0, en fazla 50 şöhret kazanılır.

Şöhret = 25 * (1 + (Kaybedenin şöhreti - Kaz****** şöhreti) / 500)

Bu çıkan değer kazanana eklenir, kaybedenden çıkarılır.

İstisna: Kaybedenin dövüşten önce 1000 den az şöhreti varsa - bu durumda değer şöyle hesaplanır: Şöhret kaybı = Şöhret * (1 - (1000 - Kaybedenin şöhreti) / 1000)

LONCALAR

Loncalar sayesinde iş ve oyun arkadaşlarınla grup oluşturup, oyunun tadını beraber çıkarabilirsin. Bir lonca üyesi olmanın birçok avantajı vardır ancak bir oyuncu aynı anda sadece tek bir loncaya üye olabilir.

Bir lonca üyesi olabilmek için iki seçenek vardır:

Birinci seçenek kendi başına lonca oluşturmaktadır. (Masraf: 1000 altın) Başka oyuncuları önce isimlerini ekranın ortasındaki alana yazarak sonrasında da Okay üzerine basarak loncaya davet etmek çok kolaydır. Sonrasında bu oyuncuya loncanın ismini içeren bir mesaj atmalısınki, kendisi de hangi loncadan davetiye geldiğini bilsin.
İkinci seçenek ise bir loncaya katılmaktır. Bu katılım lonca liderinin daveti üzerine gerçekleşebilir. Davet gerçekleştikten sonra lonca ekranındaki alt alana lonca ismi yazılır ve üyelik tamamlanır.
Loncanın sağında üye listesi bulunur.
Tüyo: Çift tıklamayla istediğin lonca üyesinin şöhretler salonundaki yerini gösterirsin.

Bağışlar:
Ekranın alt tarafının ortasında üyesi olduğun loncaya altın ya da kan taşı bağışlayabilirsin. Lonca hazinesi loncanın lideri tarafından yönetilir ve başka kişilere bağış olarak aktarılamaz:


Lonca Kalesi:
Kale büyüdükçe loncanın üye kapasitesi de artar. Başlangıçta bir loncanın sadece 5 üyesi olabilir, zamanla bu rakam 25e kadar çıkabilir!


Hazine Odası:
Bu hazine odası büyüdükçe lonca üyelerinin saldırılardan koruyabileceği altın miktarı da çoğalır. Her seviye başına 100 altın korunur ve en fazla 25 seviye olabileceği için bu yolla en fazla 2500 altın korunmuş olur. Saldırıyı başlatan taraf sen isen, o zaman hazine odası tarafından korunmazsın.


Savaş Flaması:
Flama değerlendikçe lonca üyelerinin alacağı tecrübe de fazlalaşır. Burada azami sınır 25. seviyedir ve bundan dolayı maceralarda alabileceğin tecrübe puanı da en fazla %50 artar!



Loncayı terketmek:
İlk olarak isminin üzerine daha sonra da X üzerine tıkla. Bu X lonca terkedilmek istendiği zaman çıkar.
Tüyo: Lonca lideri olarak, önce oyuncunun isminin üzerine sonra da X üzerine tıklayarak istediğin üyeyi loncadan atabilirsin.


Macera

Tarabat'ın karanlık yan sokaklarında ciddi ve gayriciddi görevlerin dağıtıldığı hareketli bir ticaret yaşanıyor.

Bu maceralar seni de Aris'in en ücra, en tehlikeli köşelerine taşıyabilir. Seviyen yükseldikçe maceralar da hem zorlaşır hem de daha tehlikeli olur. Bunların neredeyse tamamında korkutucu yaratıklarla karşılaşacaksın.



Cüppeli adamların sunduğu üç maceradan birine tıkla.

Hangi macerayı seçeceğin konusunda karar verdikten sonra maceranın başarıyla sonlanması durumunda alacağın altın miktarını görürsün.

Aynı zamanda ne kadar tecrübe puanı alacağını da görürsün.

Zaman bilgisi hedef mekana kaç dakikada gidebileceğini gösterir.

Günde toplam beş maceraya katılabilirsin ve bu hakkı hergün sonuna kadar kullanmak oldukça faydalı olacaktır. Gizemli görev dağıtıcıları bu kotaya ulaştıktan sonra ellerindeki görevleri başkalarına dağıtacaklardır, ancak bir kan taşını rüşvet olarak vererekten bu sınırlamayı da aşabilirsin. Bir macera sırasında veya çalışırken başka aktivite, mesela dövüş, yapılamaz. Yeni bir aktivite için bunların sonlandırılması ya da iptal edilmesi gerekir.

Tüyo: Üç maceranın da birbiriyle kıyaslanması her zaman faydalıdır. Soru şu olmalıdır: Hangisiyle en kısa sürede en fazla altın ve tecrübe elde edilebilir?


Dövüşmek

Maceraların sırasında her ne kadar arada sırada dövüşmen gerekecek olsa da, diğer kahramanlar maceralarına müdahale etmeyecektir. Ancak bu kahramanların tamamını Tarabat sokaklarında bulabilir ve kendilerini düelloya davet edebilirsin. Legend tarafından sana uygun niteliklerde bir rakip otomatik olarak aranır ve bulunur, ancak arzu edersen aradığın kahramanın ismini yazıp bu işi kendin de yapabilirsin. Düello kazanman durumunda şöhretin artar ve sıralamadaki yerine olumlu katkısı olur. Aynı zamanda rakibinin altınlarından bir kısmını da ele geçirirsin. Kaybetmen durumundaysa bundan hem sahip olduğun altınlar hem de şöhretin olumsuz etkilenir.

Tüyo: Altının yoksa, kaybedecek altının da olmaz. Bundan dolayı düello başlamadan önce tüm altını harcamak mantıklı olacaktır. Ayrıca kendinden çok güçsüzlere saldırman ve kazanman durumunda bu başarı olarak kabul edilmeyecek, karşılığında şöhret de elde edemeyeceksin.

Dövüş Hesaplaması

Nasıl hesaplanır? Hesap komplikedir ve dolayısıyla bir örnekle göstermek yerinde olacaktır:

Kahraman; Balta sahibi (Zarar 4-Cool

Bu örnekte kahraman ilk hamleyi yapıyor ve 7 zarar yaratıyor (4 ila 8 arası mümkündü).

Önemli: Kimin ne zaman hamle yapacağı çok zor bir hesaplamadan sonra belli olur, ancak kısaca: Eğer senin dövüş değerin rakibininkinin iki katıysa senin ona ilk başarılı darbeyi gerçekleştirme ihtimalin %75 ve rakibininkiyse %25 olacaktır.

�Rakip� deri zırh sahibi (Zırh 12) ve miğfer taşıyor (Zırh 7), toplamda 19 zırh puanı var. Bu toplam senden gelecek darbe zarar puanlarını %10 kadar azaltabilir.

24 Zarar � %10 = 21,6 Zarar

Yani kahraman 21,6 zarar verir. Rakipte zırh olmasa bu zarar 24 olacaktı.

Çeşitli zırhların zarar azaltma oranlarına örnekler:

10 Zırh puanı: -5 % Zarar
25 Zırh puanı: -12 % Zarar
100 Zırh puanı: -39 % Zarar
500 Zırh puanı: -87 % Zarar

TÜCCAR

Tüccar silah, zırh ve çeşitli eşyalar satar.

Nesnelere bakacak olursan özelliklerini ve fiyatlarını görürsün. İsimlerin üzerindeki renklerin de bir anlamı vardır: Kullanılmış eşyalar gri, yeni eşyalar beyaz ve sihirli eşyalarsa geliştirdikleri özelliklere göre farklı renklerde olurlar.

AHIR

Ahırdan, eski yaşlı bakıcı aracılığıyla kendine bir binek hayvanı edinebilirsin. Burada maceracı ruhunun arzuladığı her türlü binek hayvanına rastlayabilirisin, eşekten uçan ejderhaya kadar geniş bir seçenek sunulur.

Bu hayvanlar sadece statü sembolü olmakla kalmayıp, maceralarındaki hedefe varış zamanını da oldukça etkili şekilde azaltırlar !

Örnek: 10 dakikalık macera süreleri

Eşek ile: 9 Dakika

At ile: 8 Dakika

Cehennem aygırı ile: 7 Dakika

Uçan ejderha ile: 5 Dakika


Bir eşyayı satın alabilmek için kendisini maus ile sırt çantasının içine çekmek gerekir. Enventarının altında sağ tarafta ilgili pencereyi bulabilirsin. Çantanın kapasitesi sınırlıdır- yani sadece kendine gerekli gördüğüm kadar nesne topla.İhtiyacın olmadığı nesneleri tabiki satabilirsin. Bunun için bu nesneleri çantandan çıkarıp tüccarın eşya bölgesine çekmen gerekir. Tüccar da kar yapmak istediği için nesneleri satarken zarar edersin, yani aldığından daha yüksek bir ücret ödersin.

Tüyo: Mallar tüccara her zaman gece yarısı ulaşır. Ancak bir kan taşı harcayarak bu işlemi hızlandırabilirsin



Tüccarda her zaman her türlü nesne olmadığı ve bir günün bile büyük önemi olduğu için bu yatırım çok yararlı olabilir.


alıntıdır...!!!!
Deli_Admin
Deli_Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 43
Yaş : 30
Nerden : Çankaya
Kayıt tarihi : 23/06/08

https://atkml.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz